Hoe zorg je dat je kort en krachtig je klanten, collega’s, investeerders of potentiële werkgevers meeneemt in jouw verhaal? Hoe maak je een goede eerste indruk? In deze blog vertel ik je aan welke vier voorwaarden een goede pitch voldoet.

Voorwaarde 1: Why

What’s in it for me?” Waarom zou ik naar jou willen luisteren? Wat is hetgeen wat je mij te bieden hebt en zit ik daar op te wachten? Denk hierbij aan je WHY!

Voorwaarde 2: Your activating moment

Wat wil je bereiken met je pitch? Wat wil je dat je luisteraar gaat doen? Wat wil je dat je luisteraar gaat onthouden?

Voorwaarde 3: Content

Je luisteraar moet echt snappen wát je product is, of welke dienst je levert en vooral VOOR WIE. Zorg dus voor structuur in je verhaal en begrijpelijke en concrete woorden.

Voorwaarde 4: Connectie

Er gebeurt alleen iets als je emotie raakt. Je moet echt in contact met je luisteraar zijn. Er moet een verbinding/connectie zijn. Die verbinding krijg je door je eigen emotie aan te spreken en daardoor de emotie van de ander. Vertel iets persoonlijks, kleur je verhaal in door je zintuigen te gebruiken! Neem je luisteraar mee in de beleving.

Wil je weten hoe je deze voorwaarden praktisch kunt inzetten bij het opstellen van je pitch? Kijk dan eens naar onze online training Pitchen vanuit een verhaal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *